Tankerne bag mit design

Begyndelsen til mit samarbejde med Søbogaard:
Det var sent ud på morgenen på Søbogaard sidst i firserne. Der havde været et brag af en fest og der var ved af falde ro over de sidste gæster før turen gik hjemad.
Poul tager 6 små grønne flasker frem og fortæller om de aller nyeste produkter og hans plan med dem.. Små safter- særligt en hyldeblomstsaft var nytænkende. Som altid havde han igen været handlekraftig på sin kreativitet og idérigdom. Spørgsmålet var nu, hvordan etiketterne skulle blive. Det var et åbent spørgsmål til os – kendte vi mon nogen, der kunne lave en tegning.

Det inspirerede mig meget!! Jeg fik en lille grøn flaske med i tasken. Hjem og tegne og producere idéer. Lavede en tegning, hvor tanken blev ledt hen på yin-yan-balance i en oval/cirkel med en ren bundfarve bag. En lidt naiv streg med tydelige konturer, illustrerende indholdet tydeligt. Jeg gjorde det mest af alt fordi jeg ikke kunne lade være… fordi lysten til at tegne og være kreativ var så stor. Det var starten på de første 6 cafe´safter. I dag findes der rigtig mange varianter af Søbogaard cafésaft.

—————

Da vi i firserne havde fokus på økologi var det næsten som græsrodsbevægelser. Vi var meget visionære og troede virkelig på, at vi kunne gøre verden til et bedre sted inden for kort tid. Vores “gå på mod” og engagement var ukuelig… og (måske lidt naiv). Men nu 25 år senere, er det dog lykkes, at vende en større opmærksomhed mod bæredygtighed og sunde og rene produkter.

Vi ser i dag, hvordan fødevarebranchen erkender, at det er økologien og de rene produkter vi, som forbrugere ønsker… Selv om det blev en mere langsommelig og besværlig proces- er de økologiske varer kommet på hylderne over alt. Ikke kun hos Helsekost butikkerne. Der er taget godt imod de økologiske fødevarer, ikke mindst af vor egen og- den yngre generation.

Søbogaard Café saft serie har været en succes fra begyndelsen. Et velvalgt tidspunkt, hvor Caféer opstod der, hvor værtshuse blev nedlagt. I begyndelsen stod Café safterne alene og fyldte hylderne på næsten enhver Café, med lidt respekt for sig selv. Selv om de i dag bliver udfordret og konkurreret af lignende produkter, klarer de sig godt og er stadig populære. Næsten en klassisk Café drik.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s